Szkolenie jak prowadzić bloga i pisać angażujące artykuły
Jak prowadzić bloga i pisać artykuły – praktyczne szkolenie dla prawników
Coraz więcej kancelarii i indywidualnych prawników prowadzi blogi. Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia Internetu jako źródła i metody pozyskiwania nowych zleceń na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – trend jest w pełni zrozumiały.
W Internecie można znaleźć mnóstwo poradników o tym, jak prowadzić bloga – zarówno, jeśli chodzi o aspekty techniczne, jak wybór platformy, pozycjonowanie, słowa kluczowe, linkowanie, jak i kwestie „miękkie” – styl, język czy dobór tematów.
W teorii wszystko wydaje się proste, niemniej w praktyce – prawnicy mają szereg pytań i wątpliwości, jak prowadzić bloga i przygotowywać teksty, jak określić grupę docelową, jak dobierać tematy publikacji czy jak często publikować.
Ostatnio przeprowadziliśmy wyczerpujące szkolenie na temat prowadzenia bloga, w ramach którego omawialiśmy:
- określanie grup docelowych w oparciu o zbudowane persony;
- wyszukiwanie i dobieranie tematów i zagadnień – nowości w prawie, orzecznictwo, realizowane projekty, trendy rynkowe;
- opracowywanie tytułów i wstępów (zasada odwróconej piramidy);
- organizowanie treści i redagowanie tekstów (zasada litery E);
- tworzenie mini-cykli tematycznych, opracowań wybranych zagadnień w formie white-papers;
- częstotliwość publikowania treści;
- podstawy pozycjonowania – słowa kluczowe, nagłówki, wstępy i podsumowania, pisanie z perspektywy odbiorców, kategorie i tagi;
- angażowanie zewnętrznych autorów i copywriterów;
- pomysły i metody dalszego wykorzystywania raz przygotowanych treści, czyli podstawy content marketingu.
Wszystko to na podstawie analizy kilkunastu wpisów blogowych, przygotowywanych przez prawników – dzięki czemu pracowaliśmy na realnych przykładach, wskazując obszary, które można ulepszyć, z zachowaniem indywidualnego stylu autorów.
Szkolenie prowadziły dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.
Prowadzenie bloga nie musi być trudne. Wypracowanie własnej strategii, określenie grup docelowych, regularne wyszukiwanie i odpowiednie opracowywanie tematów, których szukają odbiorcy – to klucze do budowania wizerunku eksperta, budowania świadomości i wizerunku marki kancelarii, wzrostu ruchu na stronie bloga, a z czasem także – pozyskiwania nowych zleceń i wartościowych kontaktów w Internecie.
Prowadzisz bloga, którego nikt nie czyta? Masz problem z pomysłem na tematy? Nie masz czasu ani pomysłu na opracowywanie zagadnień czy dalsze wykorzystywanie raz przygotowanych treści? Zapraszamy do kontaktu, postaramy się znaleźć i podpowiedzieć efektywne rozwiązanie.
wstecz
czytaj inne

Grupy
docelowe kancelarii prawnych – krótki przewodnikDlaczego niektórzy prawnicy osiągają znacznie lepsze wyniki w przyciąganiu klientów? Odpowiedź kryje się w jednym kluczowym elemencie strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej – mowa tu o grupach docelowych, znanych również jako segmenty rynku. To dzięki nim możemy skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów oraz dopasować nasze usługi i produkty do ich potrzeb. Jak określić grupę docelową? […]
czytaj więcej
Radca
prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów?Zachęcamy do lektury artykułu „Radca prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów”, który ukazał się w numerze maj/czerwiec 2023 r. dwumiesięcznika „Radca prawny”. Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska podpowiadają w nim na co radcowie prawni powinni zwrócić uwagę, tworząc i zarządzając swoim profilem na LinkedIn, a także jak wykorzystać serwis do efektywnego budowania […]
czytaj więcej
SZKOLENIE:
Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!DLA KOGO Szkolenie dedykowane jest: Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę. Dzięki praktycznym wskazówkom i cennym informacjom, zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pracować wydajniej, osiągać lepsze wyniki i zaoszczędzą Twój czas. Dzięki możliwościom pracy zespołowej, zoptymalizujesz procesy i będziesz skutecznie zarządzać projektami, minimalizując jednocześnie nakłady czasowe. […]
czytaj więcej