Szkolenie jak prowadzić bloga i pisać angażujące artykuły



Jak prowadzić bloga i pisać artykuły – praktyczne szkolenie dla prawników

Coraz więcej kancelarii i indywidualnych prawników prowadzi blogi. Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia Internetu jako źródła i metody pozyskiwania nowych zleceń na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – trend jest w pełni zrozumiały.

W Internecie można znaleźć mnóstwo poradników o tym, jak prowadzić bloga – zarówno, jeśli chodzi o aspekty techniczne, jak wybór platformy, pozycjonowanie, słowa kluczowe, linkowanie, jak i kwestie „miękkie” – styl, język czy dobór tematów.

W teorii wszystko wydaje się proste, niemniej w praktyce – prawnicy mają szereg pytań i wątpliwości, jak prowadzić bloga i przygotowywać teksty, jak określić grupę docelową, jak dobierać tematy publikacji czy jak często publikować.


Ostatnio przeprowadziliśmy wyczerpujące szkolenie na temat prowadzenia bloga, w ramach którego omawialiśmy:

  • określanie grup docelowych w oparciu o zbudowane persony;
  • wyszukiwanie i dobieranie tematów i zagadnień – nowości w prawie, orzecznictwo, realizowane projekty, trendy rynkowe;
  • opracowywanie tytułów i wstępów (zasada odwróconej piramidy);
  • organizowanie treści i redagowanie tekstów (zasada litery E);
  • tworzenie mini-cykli tematycznych, opracowań wybranych zagadnień w formie white-papers;
  • częstotliwość publikowania treści;
  • podstawy pozycjonowania – słowa kluczowe, nagłówki, wstępy i podsumowania, pisanie z perspektywy odbiorców, kategorie i tagi;
  • angażowanie zewnętrznych autorów i copywriterów;
  • pomysły i metody dalszego wykorzystywania raz przygotowanych treści, czyli podstawy content marketingu.


Wszystko to na podstawie analizy kilkunastu wpisów blogowych, przygotowywanych przez prawników – dzięki czemu pracowaliśmy na realnych przykładach, wskazując obszary, które można ulepszyć, z zachowaniem indywidualnego stylu autorów.

Szkolenie prowadziły dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.

Prowadzenie bloga nie musi być trudne. Wypracowanie własnej strategii, określenie grup docelowych, regularne wyszukiwanie i odpowiednie opracowywanie tematów, których szukają odbiorcy – to klucze do budowania wizerunku eksperta, budowania świadomości i wizerunku marki kancelarii, wzrostu ruchu na stronie bloga, a z czasem także – pozyskiwania nowych zleceń i wartościowych kontaktów w Internecie.

Prowadzisz bloga, którego nikt nie czyta? Masz problem z pomysłem na tematy? Nie masz czasu ani pomysłu na opracowywanie zagadnień czy dalsze wykorzystywanie raz przygotowanych treści? Zapraszamy do kontaktu, postaramy się znaleźć i podpowiedzieć efektywne rozwiązanie.


wstecz






czytaj inne



Alternative Text

Kamila
Lewandowska

e: k.lewandowska@lexpertlab.pl

o nas
Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom”

Konferencja

Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom


Już 20 lutego 2024 r. Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom” organizowanej przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o. Kamila przedstawi najświeższe „Trendy w marketingu kancelarii prawnych”, dzieląc się wskazówkami, jak efektywnie promować usługi prawne w erze cyfrowej. Wskaże, na co warto zwrócić uwagę, planując działania marketingowe w […]

czytaj więcej
II Konferencja „Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej

Konferencja

„Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej – II edycja


Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska będą prelegentkami podczas II konferencji „Kariera w prawie i podatkach. Nowe możliwości, trendy i kierunki rozwoju kariery prawniczej i podatkowej”, organizowanej przez wydawnictwo Must Read Media. Wydarzenie odbędzie się 20 marca 2024 r. w formule online. W trakcie prezentacji „LinkedIn z rekruterem. Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów”, prelegentki omówią, […]

czytaj więcej

Książka

„Marketing. Koncepcje i doświadczenia”


Serdecznie zachęcamy do lektury książki „Marketing. Koncepcje i doświadczenia”, pod redakcją prof. Henryka Mruka i Artura Sawickiego. Autorkami rozdziału „Kancelarie prawne na LinkedIn – badanie profili firmowych” są dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.

czytaj więcej