Szkolenie jak prowadzić bloga i pisać angażujące artykuły



Jak prowadzić bloga i pisać artykuły – praktyczne szkolenie dla prawników

Coraz więcej kancelarii i indywidualnych prawników prowadzi blogi. Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia Internetu jako źródła i metody pozyskiwania nowych zleceń na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – trend jest w pełni zrozumiały.

W Internecie można znaleźć mnóstwo poradników o tym, jak prowadzić bloga – zarówno, jeśli chodzi o aspekty techniczne, jak wybór platformy, pozycjonowanie, słowa kluczowe, linkowanie, jak i kwestie „miękkie” – styl, język czy dobór tematów.

W teorii wszystko wydaje się proste, niemniej w praktyce – prawnicy mają szereg pytań i wątpliwości, jak prowadzić bloga i przygotowywać teksty, jak określić grupę docelową, jak dobierać tematy publikacji czy jak często publikować.


Ostatnio przeprowadziliśmy wyczerpujące szkolenie na temat prowadzenia bloga, w ramach którego omawialiśmy:

  • określanie grup docelowych w oparciu o zbudowane persony;
  • wyszukiwanie i dobieranie tematów i zagadnień – nowości w prawie, orzecznictwo, realizowane projekty, trendy rynkowe;
  • opracowywanie tytułów i wstępów (zasada odwróconej piramidy);
  • organizowanie treści i redagowanie tekstów (zasada litery E);
  • tworzenie mini-cykli tematycznych, opracowań wybranych zagadnień w formie white-papers;
  • częstotliwość publikowania treści;
  • podstawy pozycjonowania – słowa kluczowe, nagłówki, wstępy i podsumowania, pisanie z perspektywy odbiorców, kategorie i tagi;
  • angażowanie zewnętrznych autorów i copywriterów;
  • pomysły i metody dalszego wykorzystywania raz przygotowanych treści, czyli podstawy content marketingu.


Wszystko to na podstawie analizy kilkunastu wpisów blogowych, przygotowywanych przez prawników – dzięki czemu pracowaliśmy na realnych przykładach, wskazując obszary, które można ulepszyć, z zachowaniem indywidualnego stylu autorów.

Szkolenie prowadziły dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.

Prowadzenie bloga nie musi być trudne. Wypracowanie własnej strategii, określenie grup docelowych, regularne wyszukiwanie i odpowiednie opracowywanie tematów, których szukają odbiorcy – to klucze do budowania wizerunku eksperta, budowania świadomości i wizerunku marki kancelarii, wzrostu ruchu na stronie bloga, a z czasem także – pozyskiwania nowych zleceń i wartościowych kontaktów w Internecie.

Prowadzisz bloga, którego nikt nie czyta? Masz problem z pomysłem na tematy? Nie masz czasu ani pomysłu na opracowywanie zagadnień czy dalsze wykorzystywanie raz przygotowanych treści? Zapraszamy do kontaktu, postaramy się znaleźć i podpowiedzieć efektywne rozwiązanie.


wstecz






czytaj inne



Alternative Text

Kamila
Lewandowska

e: k.lewandowska@lexpertlab.pl

o nas
Targi pracy dla prawników i doradców podatkowych

Konferencje.

Planowanie i rozwój kariery prawników i doradców podatkowych


Kamila Lewandowska i dr Joanna Roszak będą prelegentkami podczas 2 konferencji dla prawników i doradców podatkowych, organizowanych przez wydawnictwo Must Read Media, które odbędą się w maju i czerwcu 2023 r. W trakcie prezentacji „LinkedIn z rekrutrem. Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów”, omówią jak wykorzystać LinkedIn do poszukiwania pracy.

czytaj więcej
Szkolenie dla członków Klubu Absolwentów Wydziałów Prawa SWPS

Szkolenie

dla Klubu Absolwentów Wydziałów Prawa Uniwersytetu SWPS.


24 stycznia 2023 r. Kamila Lewandowska poprowadziła 1,5 godzinne szkolenie dla Klubu Absolwentów Wydziałów Prawa Uniwersytetu SWPS, poświęcone budowaniu marki osobistej i przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem serwisu LinkedIn.

czytaj więcej
Prawnik na LinkedIn warsztaty

KURS.

Prawnik na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty, budować wartościowe relacje i pozyskiwać klientów


DLA KOGO Kurs dedykowany jest: którzy chcą zdobyć szerszą wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie: z wykorzystaniem narzędzia jakim jest LinkedIn. FORMUŁA KURSU Kurs obejmuje 15 godzin wykładowych. Prowadzony będzie online w formie 4 spotkań i dodatkowej 1 godziny indywidualnych konsultacji. Zajęcia będą miały głównie wymiar warsztatowy, obejmujący teoretyczne wprowadzenie do poszczególnych zagadnień, analizę studiów […]

czytaj więcej