Motywowanie – czy i jak stworzyć system motywacyjny w kancelarii prawnej?
Zdarza się, że pracownicy i współpracownicy miewają słabsze okresy aktywności. Na spadek motywacji może także wpłynąć okresowo zwiększony wolumen pracy lub szczególnie wymagający merytorycznie czy terminowo projekt.
Pracownicy i współpracownicy z pewnością doceniają benefity, takie jak prywatna opieka medyczna, karty sportowe, dodatkowe kursy i szkolenia, ścieżki rozwoju czy wspólne inicjatywy integracyjne, niemniej ich stosowanie bywa ograniczone w czasie, choćby z uwagi na pandemię czy liczbę kursów i szkoleń, z których można korzystać w danym okresie. Z upływem czasu, pracownicy i współpracownicy przyzwyczajają się do stałych benefitów – wówczas ich aspekt motywacyjny jest nieco słabszy, co nie oznacza jednak że należy z nich rezygnować.
Warto przemyśleć i rozważyć wprowadzenie motywacji o charakterze finansowym, wypłacanej kwartalnie, półrocznie lub rocznie, w korelacji z wynikami i kondycją finansową firmy. System może, i powinien obejmować wszystkie osoby, opierając się na przyjętych wskaźnikach – dodatkowo wynagradzać ich zaangażowanie w rozwój firmy, pozyskiwanie nowych klientów, a także budowanie eksperckiego wizerunku firmy.
Skorelowany z kondycją finansową system motywacyjny to także narzędzie, które można wykorzystać w ramach Employer Brandingu czy marketingu rekrutacyjnego – kiedy zależy nam na zatrzymaniu lub pozyskaniu szczególnie utalentowanych osób do współpracy.
W ostatnim czasie zaprojektowaliśmy tego rodzaju system dla jednego z naszych klientów, uwzględniając specyfikę jego działalności, wielkość i aktualne wyniki finansowe, a także plany rozwojowe na przyszłość, z zachowaniem elastyczności wobec dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat modeli systemów motywacyjnych, możliwych do wdrożenia w kancelariach prawnych? Napisz do nas. i porozmawiajmy.
wstecz
czytaj inne

Grupy
docelowe kancelarii prawnych – krótki przewodnikDlaczego niektórzy prawnicy osiągają znacznie lepsze wyniki w przyciąganiu klientów? Odpowiedź kryje się w jednym kluczowym elemencie strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej – mowa tu o grupach docelowych, znanych również jako segmenty rynku. To dzięki nim możemy skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów oraz dopasować nasze usługi i produkty do ich potrzeb. Jak określić grupę docelową? […]
czytaj więcej
Radca
prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów?Zachęcamy do lektury artykułu „Radca prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów”, który ukazał się w numerze maj/czerwiec 2023 r. dwumiesięcznika „Radca prawny”. Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska podpowiadają w nim na co radcowie prawni powinni zwrócić uwagę, tworząc i zarządzając swoim profilem na LinkedIn, a także jak wykorzystać serwis do efektywnego budowania […]
czytaj więcej
SZKOLENIE:
Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!DLA KOGO Szkolenie dedykowane jest: Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę. Dzięki praktycznym wskazówkom i cennym informacjom, zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pracować wydajniej, osiągać lepsze wyniki i zaoszczędzą Twój czas. Dzięki możliwościom pracy zespołowej, zoptymalizujesz procesy i będziesz skutecznie zarządzać projektami, minimalizując jednocześnie nakłady czasowe. […]
czytaj więcej