Motywowanie – czy i jak stworzyć system motywacyjny w kancelarii prawnej?



Zdarza się, że pracownicy i współpracownicy miewają słabsze okresy aktywności. Na spadek motywacji może także wpłynąć okresowo zwiększony wolumen pracy lub szczególnie wymagający merytorycznie czy terminowo projekt.

Pracownicy i współpracownicy z pewnością doceniają benefity, takie jak prywatna opieka medyczna, karty sportowe, dodatkowe kursy i szkolenia, ścieżki rozwoju czy wspólne inicjatywy integracyjne, niemniej ich stosowanie bywa ograniczone w czasie, choćby z uwagi na pandemię czy liczbę kursów i szkoleń, z których można korzystać w danym okresie. Z upływem czasu, pracownicy i współpracownicy przyzwyczajają się do stałych benefitów – wówczas ich aspekt motywacyjny jest nieco słabszy, co nie oznacza jednak że należy z nich rezygnować.

Warto przemyśleć i rozważyć wprowadzenie motywacji o charakterze finansowym, wypłacanej kwartalnie, półrocznie lub rocznie, w korelacji z wynikami i kondycją finansową firmy. System może, i powinien obejmować wszystkie osoby, opierając się na przyjętych wskaźnikach – dodatkowo wynagradzać ich zaangażowanie w rozwój firmy, pozyskiwanie nowych klientów, a także budowanie eksperckiego wizerunku firmy.

Skorelowany z kondycją finansową system motywacyjny to także narzędzie, które można wykorzystać w ramach Employer Brandingu czy marketingu rekrutacyjnego – kiedy zależy nam na zatrzymaniu lub pozyskaniu szczególnie utalentowanych osób do współpracy.

W ostatnim czasie zaprojektowaliśmy tego rodzaju system dla jednego z naszych klientów, uwzględniając specyfikę jego działalności, wielkość i aktualne wyniki finansowe, a także plany rozwojowe na przyszłość, z zachowaniem elastyczności wobec dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat modeli systemów motywacyjnych, możliwych do wdrożenia w kancelariach prawnych? Napisz do nas. i porozmawiajmy.

Kontakt>


wstecz






czytaj inne



Alternative Text

Kamila
Lewandowska

e: k.lewandowska@lexpertlab.pl

o nas
Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom”

Konferencja

Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom


Już 20 lutego 2024 r. Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom” organizowanej przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o. Kamila przedstawi najświeższe „Trendy w marketingu kancelarii prawnych”, dzieląc się wskazówkami, jak efektywnie promować usługi prawne w erze cyfrowej. Wskaże, na co warto zwrócić uwagę, planując działania marketingowe w […]

czytaj więcej
II Konferencja „Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej

Konferencja

„Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej – II edycja


Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska będą prelegentkami podczas II konferencji „Kariera w prawie i podatkach. Nowe możliwości, trendy i kierunki rozwoju kariery prawniczej i podatkowej”, organizowanej przez wydawnictwo Must Read Media. Wydarzenie odbędzie się 20 marca 2024 r. w formule online. W trakcie prezentacji „LinkedIn z rekruterem. Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów”, prelegentki omówią, […]

czytaj więcej

Książka

„Marketing. Koncepcje i doświadczenia”


Serdecznie zachęcamy do lektury książki „Marketing. Koncepcje i doświadczenia”, pod redakcją prof. Henryka Mruka i Artura Sawickiego. Autorkami rozdziału „Kancelarie prawne na LinkedIn – badanie profili firmowych” są dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.

czytaj więcej