Outsourcing usług marketingowych

Outsourcing usług marketingowych

Marketing według potrzeb.

Oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie marketingu prawniczego i szerzej – marketingu usług profesjonalnych. Outsourcing marketingu umożliwia posiadanie swojego działu marketingu, jednak nie w strukturze własnej organizacji. Jest idealnym rozwiązaniem dla kancelarii prawnych, a także prawników prowadzących indywidualne praktyki, kancelarii butikowych czy firm doradczych, które poszukują wsparcia w prowadzeniu działań marketingowych, ale nie chcą rozbudowywać istniejącego lub budować nowego działu marketingu w strukturach firmy.

To rozwiązanie umożliwia elastyczne zaangażowanie doświadczonych ekspertów i specjalistów z różnych obszarów, którzy zaplanują, skoordynują i zrealizują zintegrowane działania marketingowe, wizerunkowe i promocyjne. Współpraca możliwa jest w formie pełnego outsourcingu – w przypadku którego klient powierza obsługę wszystkich działań marketingowych, bądź outsourcingu częściowego – kiedy klient przekazuje nam jedynie wybraną część działań lub wybrane projekty. W zależności od wybranego modelu współpracy, zajmujemy się kompleksową obsługą marketingową bądź ściśle współpracujemy z istniejącym działem marketingu przy wybranych projektach.

Współpracę rozpoczynamy od zdefiniowania i zaprojektowania wspólnie z klientem strategii marketingowej, i celów długo- i krótkookresowych. Na tej podstawie przygotowujemy plan działań wraz z harmonogramem i budżetem. Realizujemy jedynie efektywny i opracowany na podstawie wspólnych rozmów plan działań. Dedykowany opiekun klienta odpowiada za prawidłową realizację działań, czuwa nad założonym budżetem, prowadzi ewaluację działań, raportuje efekty proponując niezbędne modyfikacje oraz aktywnie poszukuje nowych rozwiązań, dążąc do skutecznego osiągnięcia założonych celów.

Do współpracy podchodzimy rzetelnie, z pełnym zaangażowaniem i w oparciu o wieloletnie doświadczenie we współpracy z prawnikami, kancelariami, a także innymi podmiotami świadczącymi usługi profesjonalne. W codziennej pracy współpracujemy z zespołem własnych specjalistów oraz z zaufanymi, starannie dobranymi podwykonawcami, co gwarantuje najwyższą jakość prac i świeże, nieszablonowane spojrzenie.

W ramach outsourcingu prowadzimy biura prasowe i relacje z mediami, w ramach których – według wypracowanej strategii, zajmujemy się nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z dziennikarzami oraz aranżacją komentarzy, artykułów i wypowiedzi eksperckich, a także dystrybucją informacji dla mediów. Doradzamy w obszarze budowania pożądanego wizerunku wśród aktualnych i potencjalnych pracowników i współpracowników, klientów, partnerów biznesowych i konkurencji.

Koordynujemy również udział w polskich i międzynarodowych rankingach, takich jak IFLR 1000, Chambers & Partners, Legal 500, International Tax Review, Financial Times czy podatkowych i prawniczych rankingach dzienników „Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna”, a także zestawieniach branżowych, na przykład Pracodawca Roku czy Ranking Firm Odpowiedzialnych Społecznie. Opracowujemy zgłoszenia i wspieramy klientów w kontaktach z ankieterami.

Współpraca z zewnętrznym działem marketingu to szereg korzyści:

  • dostęp do profesjonalnych narzędzi i wiedzy – posiadamy wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla branży prawniczej, jak i innych usług profesjonalnych, na bieżąco śledzimy rynek, trendy i procesy zachodzące na współczesnym rynku promocji i marketingu, dzięki czemu możemy zaoferować rozwiązania indywidualnie dopasowane do oczekiwań klienta;
  • możliwość korzystania z różnorodnej wiedzy i doświadczenia wielu specjalistów równocześnie, bez konieczności stałego ich zatrudnienia – powierzając nam realizacje projektów, klienci zyskują dostęp do zespołu specjalistów marketingu, business development, zarządzania projektami, reklamy i PR, a także webmasterów, grafików i copywriterów bez konieczności ich zatrudniania, szkolenia i nadzorowania;
  • niższe koszty przy większej efektywności – outsourcing redukuje wydatki, a przekazanie działań marketingowych wyspecjalizowanej zewnętrznej agencji wiąże się ze znacznie niższymi kosztami niż budowanie wewnętrznego działu marketingowego od podstaw. Dzięki znajomości rynku i doświadczeniu całego zespołu różnorodnych specjalistów, potrafimy przeprowadzić dany proces znacznie efektywniej, mając do dyspozycji więcej możliwości, niż pojedynczy pracownik w dziale marketingu. Przejęcie prowadzenia działań marketingowych przez doświadczony zespół pozwala również szybciej uzyskać oczekiwane efekty;
  • oszczędność czasu – klienci powierzając nam obsługę marketingową mogą skoncentrować się na istocie swojego biznesu, oszczędzając w ten sposób czas i zasoby;
  • elastyczna forma współpracy – wspieramy i doradzamy wedle aktualnego zapotrzebowania.

Zakres wsparcia:

  • budowanie strategii i planowanie działań marketingowych;
  • tworzenie kompleksowej strategii komunikacji marki z otoczeniem biznesowymi – aktualnymi i potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami i współpracownikami i innymi interesariuszami;
  • budowanie wizerunku;
  • wsparcie w zakresie bieżących działań marketingowych;
  • audyt dotychczasowych działań marketingowych;
  • kompleksowe wdrażanie nowych pomysłów i usług na rynek;
  • pozycjonowanie w Google;
  • kampanie Google Ads;
  • social media marketing, w tym prowadzenie profili firmowych i indywidualnych na portalach Facebook, i LinkedIn, Twitter czy Instagram;
  • content marketing, w tym prowadzenie firmowych blogów;
  • zarządzanie treścią stron internetowych;
  • email marketing;
  • wsparcie w zakresie przygotowywania kreacji graficznych i identyfikacji firmowej;
  • copywriting – przygotowanie różnego rodzaju tekstów i treści;
  • badania, raporty i analizy marketingowe;
  • branding i rebranding;
  • zgłoszenia do rankingów prawniczych;
  • prowadzenie biur prasowych i relacji z mediami;
  • wsparcie w planowaniu i realizacji szkoleń i webinariów online;
  • employer branding;
  • dedykowane projekty specjalne.


Alternative Text

Kamila
Lewandowska

e: k.lewandowska@lexpertlab.pl

o nas