Employer branding w kancelarii prawnej



Nie tylko rynek prawniczy walczy o pracowników. Najlepszych specjalistów nie przyciąga już tylko i wyłącznie wysoka pensja czy prestiżowa lokalizacja.

Wraz z wkraczaniem na rynek kolejnych, coraz młodszych pokoleń – rekruterzy zwracają uwagę, że kandydaci coraz bardziej cenią realne wartości, jakimi kieruje się firma, równowagę między życiem prywatnym i zawodowym (life-work balance, i celowo postawienie życia prywatnego na pierwszym miejscu), realny wpływ na procesy zachodzące w firmie, czy równość płci, różnorodność i inkluzywność.

Nie dziwi więc zainteresowanie kancelarii tematem employer brandingu, tworzenie wewnętrznych programów czy udział w konkursach na najlepszego pracodawcę. Systemowe podejście do tego obszaru to nadal novum w kancelariach. Zarządzający i właściciele kancelarii obserwują rynek, i szukają w tym zakresie najlepszych praktyk, możliwych do wdrożenia w swoich organizacjach. To dobry trop, niemniej strategię i działania employer branding dotyczą i obejmują ludzi, dlatego powinny być zakorzenione w danej organizacji, dedykowane pracownikom i współpracownikom i przez nich właśnie realizowane. Trudno osiągnąć taki efekt wdrażając coś, co było projektowane dla innej firmy, innej branży czy innego sektora.

W ostatnim czasie doradzaliśmy jednemu z naszych klientów w stworzeniu kompleksowego systemu employer brandingu, obejmującego wszystkich pracowników i współpracowników, który rozpoczyna się już na etapie rekrutacji, i w zasadzie nigdy się nie kończy, dzięki działaniom dedykowanym alumnom. W ramach projektu:

  • zbadaliśmy i opisaliśmy potrzeby i oczekiwania pracowników;
  • wspieraliśmy firmę w wypracowaniu wspólnych dla pracowników i współpracowników wartości;
  • zaprojektowaliśmy procesy i działania na etapie rekrutacji, dla osób, które już współpracują z kancelarią, a także dla tych zmienili miejsce pracy;
  • stworzyliśmy liczne narzędzia, niektóre tak proste jak dopasowany do specyfiki klienta welcome pack, na elementy którego również głosowali pracownicy; inne – bardziej złożone – jak ścieżki rozwoju kariery i zdobywania nowych kompetencji;
  • stworzyliśmy także pulę pomysłów na dodatkowe działania ad hoc, z których szef administracji może korzystać w zależności od zapotrzebowania w zasadzie w każdym czasie;
  • projekt objął także przygotowanie i wsparcie w realizacji komunikacji z pracownikami i współpracownikami.

Myślisz o strategii employer branding, ale nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się, czego potrzebuje Twoja kancelaria? Masz pytania lub wątpliwości? Porozmawiajmy>


wstecz






czytaj inne



Alternative Text

Kamila
Lewandowska

e: k.lewandowska@lexpertlab.pl

o nas
Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom”

Konferencja

Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom


Już 20 lutego 2024 r. Kamila Lewandowska będzie prelegentką podczas konferencji „Legal technology – innowacje dedykowane prawnikom” organizowanej przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o. Kamila przedstawi najświeższe „Trendy w marketingu kancelarii prawnych”, dzieląc się wskazówkami, jak efektywnie promować usługi prawne w erze cyfrowej. Wskaże, na co warto zwrócić uwagę, planując działania marketingowe w […]

czytaj więcej
II Konferencja „Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej

Konferencja

„Kariera w prawie i podatkach” z udziałem dr Joanny Roszak i  Kamili Lewandowskiej – II edycja


Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska będą prelegentkami podczas II konferencji „Kariera w prawie i podatkach. Nowe możliwości, trendy i kierunki rozwoju kariery prawniczej i podatkowej”, organizowanej przez wydawnictwo Must Read Media. Wydarzenie odbędzie się 20 marca 2024 r. w formule online. W trakcie prezentacji „LinkedIn z rekruterem. Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów”, prelegentki omówią, […]

czytaj więcej

Książka

„Marketing. Koncepcje i doświadczenia”


Serdecznie zachęcamy do lektury książki „Marketing. Koncepcje i doświadczenia”, pod redakcją prof. Henryka Mruka i Artura Sawickiego. Autorkami rozdziału „Kancelarie prawne na LinkedIn – badanie profili firmowych” są dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska.

czytaj więcej