Employer branding w kancelarii prawnej
Nie tylko rynek prawniczy walczy o pracowników. Najlepszych specjalistów nie przyciąga już tylko i wyłącznie wysoka pensja czy prestiżowa lokalizacja.
Wraz z wkraczaniem na rynek kolejnych, coraz młodszych pokoleń – rekruterzy zwracają uwagę, że kandydaci coraz bardziej cenią realne wartości, jakimi kieruje się firma, równowagę między życiem prywatnym i zawodowym (life-work balance, i celowo postawienie życia prywatnego na pierwszym miejscu), realny wpływ na procesy zachodzące w firmie, czy równość płci, różnorodność i inkluzywność.
Nie dziwi więc zainteresowanie kancelarii tematem employer brandingu, tworzenie wewnętrznych programów czy udział w konkursach na najlepszego pracodawcę. Systemowe podejście do tego obszaru to nadal novum w kancelariach. Zarządzający i właściciele kancelarii obserwują rynek, i szukają w tym zakresie najlepszych praktyk, możliwych do wdrożenia w swoich organizacjach. To dobry trop, niemniej strategię i działania employer branding dotyczą i obejmują ludzi, dlatego powinny być zakorzenione w danej organizacji, dedykowane pracownikom i współpracownikom i przez nich właśnie realizowane. Trudno osiągnąć taki efekt wdrażając coś, co było projektowane dla innej firmy, innej branży czy innego sektora.
W ostatnim czasie doradzaliśmy jednemu z naszych klientów w stworzeniu kompleksowego systemu employer brandingu, obejmującego wszystkich pracowników i współpracowników, który rozpoczyna się już na etapie rekrutacji, i w zasadzie nigdy się nie kończy, dzięki działaniom dedykowanym alumnom. W ramach projektu:
- zbadaliśmy i opisaliśmy potrzeby i oczekiwania pracowników;
- wspieraliśmy firmę w wypracowaniu wspólnych dla pracowników i współpracowników wartości;
- zaprojektowaliśmy procesy i działania na etapie rekrutacji, dla osób, które już współpracują z kancelarią, a także dla tych zmienili miejsce pracy;
- stworzyliśmy liczne narzędzia, niektóre tak proste jak dopasowany do specyfiki klienta welcome pack, na elementy którego również głosowali pracownicy; inne – bardziej złożone – jak ścieżki rozwoju kariery i zdobywania nowych kompetencji;
- stworzyliśmy także pulę pomysłów na dodatkowe działania ad hoc, z których szef administracji może korzystać w zależności od zapotrzebowania w zasadzie w każdym czasie;
- projekt objął także przygotowanie i wsparcie w realizacji komunikacji z pracownikami i współpracownikami.
Myślisz o strategii employer branding, ale nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się, czego potrzebuje Twoja kancelaria? Masz pytania lub wątpliwości? Porozmawiajmy>
wstecz
czytaj inne

Konferencje.
Planowanie i rozwój kariery prawników i doradców podatkowychKamila Lewandowska i dr Joanna Roszak będą prelegentkami podczas 2 konferencji dla prawników i doradców podatkowych, organizowanych przez wydawnictwo Must Read Media, które odbędą się w maju i czerwcu 2023 r. W trakcie prezentacji „LinkedIn z rekrutrem. Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów”, omówią jak wykorzystać LinkedIn do poszukiwania pracy.
czytaj więcej
Szkolenie
dla Klubu Absolwentów Wydziałów Prawa Uniwersytetu SWPS.24 stycznia 2023 r. Kamila Lewandowska poprowadziła 1,5 godzinne szkolenie dla Klubu Absolwentów Wydziałów Prawa Uniwersytetu SWPS, poświęcone budowaniu marki osobistej i przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem serwisu LinkedIn.
czytaj więcej
KURS.
Prawnik na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty, budować wartościowe relacje i pozyskiwać klientówDLA KOGO Kurs dedykowany jest: którzy chcą zdobyć szerszą wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie: z wykorzystaniem narzędzia jakim jest LinkedIn. FORMUŁA KURSU Kurs obejmuje 15 godzin wykładowych. Prowadzony będzie online w formie 4 spotkań i dodatkowej 1 godziny indywidualnych konsultacji. Zajęcia będą miały głównie wymiar warsztatowy, obejmujący teoretyczne wprowadzenie do poszczególnych zagadnień, analizę studiów […]
czytaj więcej