Employer branding w kancelarii prawnej
Nie tylko rynek prawniczy walczy o pracowników. Najlepszych specjalistów nie przyciąga już tylko i wyłącznie wysoka pensja czy prestiżowa lokalizacja.
Wraz z wkraczaniem na rynek kolejnych, coraz młodszych pokoleń – rekruterzy zwracają uwagę, że kandydaci coraz bardziej cenią realne wartości, jakimi kieruje się firma, równowagę między życiem prywatnym i zawodowym (life-work balance, i celowo postawienie życia prywatnego na pierwszym miejscu), realny wpływ na procesy zachodzące w firmie, czy równość płci, różnorodność i inkluzywność.
Nie dziwi więc zainteresowanie kancelarii tematem employer brandingu, tworzenie wewnętrznych programów czy udział w konkursach na najlepszego pracodawcę. Systemowe podejście do tego obszaru to nadal novum w kancelariach. Zarządzający i właściciele kancelarii obserwują rynek, i szukają w tym zakresie najlepszych praktyk, możliwych do wdrożenia w swoich organizacjach. To dobry trop, niemniej strategię i działania employer branding dotyczą i obejmują ludzi, dlatego powinny być zakorzenione w danej organizacji, dedykowane pracownikom i współpracownikom i przez nich właśnie realizowane. Trudno osiągnąć taki efekt wdrażając coś, co było projektowane dla innej firmy, innej branży czy innego sektora.
W ostatnim czasie doradzaliśmy jednemu z naszych klientów w stworzeniu kompleksowego systemu employer brandingu, obejmującego wszystkich pracowników i współpracowników, który rozpoczyna się już na etapie rekrutacji, i w zasadzie nigdy się nie kończy, dzięki działaniom dedykowanym alumnom. W ramach projektu:
- zbadaliśmy i opisaliśmy potrzeby i oczekiwania pracowników;
- wspieraliśmy firmę w wypracowaniu wspólnych dla pracowników i współpracowników wartości;
- zaprojektowaliśmy procesy i działania na etapie rekrutacji, dla osób, które już współpracują z kancelarią, a także dla tych zmienili miejsce pracy;
- stworzyliśmy liczne narzędzia, niektóre tak proste jak dopasowany do specyfiki klienta welcome pack, na elementy którego również głosowali pracownicy; inne – bardziej złożone – jak ścieżki rozwoju kariery i zdobywania nowych kompetencji;
- stworzyliśmy także pulę pomysłów na dodatkowe działania ad hoc, z których szef administracji może korzystać w zależności od zapotrzebowania w zasadzie w każdym czasie;
- projekt objął także przygotowanie i wsparcie w realizacji komunikacji z pracownikami i współpracownikami.
Myślisz o strategii employer branding, ale nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się, czego potrzebuje Twoja kancelaria? Masz pytania lub wątpliwości? Porozmawiajmy>
wstecz
czytaj inne

Grupy
docelowe kancelarii prawnych – krótki przewodnikDlaczego niektórzy prawnicy osiągają znacznie lepsze wyniki w przyciąganiu klientów? Odpowiedź kryje się w jednym kluczowym elemencie strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej – mowa tu o grupach docelowych, znanych również jako segmenty rynku. To dzięki nim możemy skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów oraz dopasować nasze usługi i produkty do ich potrzeb. Jak określić grupę docelową? […]
czytaj więcej
Radca
prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów?Zachęcamy do lektury artykułu „Radca prawny na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty i pozyskiwać klientów”, który ukazał się w numerze maj/czerwiec 2023 r. dwumiesięcznika „Radca prawny”. Dr Joanna Roszak i Kamila Lewandowska podpowiadają w nim na co radcowie prawni powinni zwrócić uwagę, tworząc i zarządzając swoim profilem na LinkedIn, a także jak wykorzystać serwis do efektywnego budowania […]
czytaj więcej
SZKOLENIE:
Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!DLA KOGO Szkolenie dedykowane jest: Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę. Dzięki praktycznym wskazówkom i cennym informacjom, zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pracować wydajniej, osiągać lepsze wyniki i zaoszczędzą Twój czas. Dzięki możliwościom pracy zespołowej, zoptymalizujesz procesy i będziesz skutecznie zarządzać projektami, minimalizując jednocześnie nakłady czasowe. […]
czytaj więcej