Misja, wizja i wartości w kancelariach prawnych

...


Odzwierciedleniem uporządkowania organizacji, odpowiedzialności, zaawansowania i świadomości przejawianych w zarządzaniu kancelarią jest posiadanie spisanej misji, wizji i wartości. Misja i wartość są wyrazem tożsamości i kultury organizacyjnej firmy oraz jej pracowników. W misji uwidacznia się cel działalności, rola, jaką ma do odegrania przedsiębiorstwo w społeczeństwie, a zarazem powinna ona być elementem odróżniającym kancelarię od konkurencji. Wartości zaś służą za drogowskaz pokazujący, w jaki sposób należy postępować w drodze do wypełnienia misji.

Od przedsiębiorstw na rynku, szczególnie tych świadczących usługi profesjonalne, oczekuje się, że poza oczywistym ukierunkowaniem na generowanie zysków wniosą one też do społeczeństwa jakieś wartości. W działalność firmy powinno być wpisane budowanie wartości prowadzące do rozwoju zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki.

Wykres: Czy w kancelarii są spisane: misja, wizja i wartości?

Źródło: opracowanie na podstawie własnych badań. Przebadano 545 kancelarii.

Spisaną misję, wizję i wartości ma jedynie 23,1% kancelarii.

Tabela: Misja wizja, wartości a wielkość kancelarii

Źródło: opracowanie na podstawie własnych badań. Przebadano 545 kancelarii.

Im większe kancelarie, tym większy jest wśród nich odsetek podmiotów ze spisaną misją, wizją i wartościami. Podczas gdy tylko 14% kancelarii jednoosobowych ma spisaną misję, wizję i wartości, to w grupie największych kancelarii, zatrudniających ponad 15 prawników, jest już prawie połowa (48,9%) takich podmiotów, w kancelariach liczących 6–15 prawników to 30,7%, a wśród tych zatrudniających 2–5 prawników odsetek ten sięga 23,4%.

Tabela: Misja wizja, wartości a profil kancelarii

Źródło: opracowanie na podstawie własnych badań. Przebadano 545 kancelarii.

Największy odsetek kancelarii ze spisaną misją, wizją i wartościami jest wśród kancelarii mieszanych (40,5%). W kancelariach radcowskich ten procent jest o połowę mniejszy, a w kancelariach adwokackich wynosi jedynie 16,4%.


wstecz






czytaj inne

1. Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!

SZKOLENIE:

Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!


DLA KOGO Szkolenie dedykowane jest: Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę.  Dzięki praktycznym wskazówkom i cennym informacjom, zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci pracować wydajniej, osiągać lepsze wyniki i zaoszczędzą Twój czas. Dzięki możliwościom pracy zespołowej, zoptymalizujesz procesy i będziesz skutecznie zarządzać projektami, minimalizując jednocześnie nakłady czasowe. […]

czytaj więcej
1. Nieodpłatne narzędzia Google dla prawników – zwiększ efektywność w pracy!

KURS.

Prawnik na LinkedIn – jak tworzyć wizerunek profesjonalisty, budować wartościowe relacje i pozyskiwać klientów


DLA KOGO Kurs dedykowany jest: którzy chcą zdobyć szerszą wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie: z wykorzystaniem narzędzia jakim jest LinkedIn. FORMUŁA KURSU Kurs obejmuje 15 godzin wykładowych. Prowadzony będzie online w formie 4 spotkań i dodatkowej 1 godziny indywidualnych konsultacji. Zajęcia będą miały głównie wymiar warsztatowy, obejmujący teoretyczne wprowadzenie do poszczególnych zagadnień, analizę studiów […]

czytaj więcej
LinkedIn szkolenie

LinkedIn

z rekruterem


Daj się znaleźć łowcom prawniczych talentów. Zawsze warto mieć pod ręką gotowe i aktualne CV, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy na horyzoncie może pojawić się ciekawe wyzwanie zawodowe, nawet gdy aktywnie go nie szukamy. Z tego samego powodu warto zadbać o profil na LinkedIn – jego kompletność i aktualność, zwłaszcza w zakresie informacji, które regularnie przeglądają rekruterzy.

czytaj więcej